۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید: ۴۹۱۸۷۴
در گفتگوی تصویری خطوط با موضوع هوش مصنوعی مطرح شد؛ (بخش اول)
کارشناس هوش مصنوعی در گفتگو با خطوط به تشریح دستاورد و کاربرد این تکنولوژی در صنعت پرداخت.
کد خبر: ۲۱۵۸

تفاوت هوش مصنوعی با برنامه نویسی |آیا تعریف دقیقی برای هوش مصنوعی وجود دارد؟ + ویدیو

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، تئوری هوش مصنوعی در سال ۱۹۵۰ تا سال ۱۹۵۴ مطرح و اسم هوش مصنوعی در بین چند اسم دیگر برای این تئوری انتخاب می‌شود .

در جلوتر با زمستان هوش مصنوعی مواجه می‌شویم چرا که الگوریتم‌ها ضعیف هستند بعد از این دوران وارد  زمان رونق هوش مصنوعی تا سال ۲۰۱۴ می‌شویم و با آمدن الگوریتم‌ها و سخت‌افزارهای جدید و حمایت دانشگاه‌ها از این حوزه رشد زیادی را شاهد می‌شویم .

تعریف دقیقی برای هوش مصنوعی وجود ندارد اما می‌توانیم بگوییم روش یا فرایند یک پروسه‌ای که انسان می‌تواند از آن طریق به اشیا و یا هر چیزی که دیدنی و دست یافتنی ست آگاهی بدهد و نسبت به خواسته‌های انسان آگاه بشوند وبشر این هوش را به خودساخته ها نیز منتقل میکند.

 

تفاوت هوش مصنوعی با برنامه نویسی |آیا تعریف دقیقی برای هوش مصنوعی وجود دارد؟ + ویدیو


تفاوت هوش مصنوعی با برنامه نویسی در چیست؟

برنامه نویسی فرایندی است که با آن می‌شود هوش مصنوعی را خلق کرد به عنوان مثال ما ایرانیان زبان فارسی را می دانیم اما همه نمی‌توانند رمان نویس بشوند.

برنامه نویسی روش و ابزاری است که ما می‌توانیم هوش مصنوعی را خلق کنیم. این تفاوت وجود دارد که برنامه همیشه متکی به انسان است اما هوش مصنوعی می‌تواند خود به تکامل برسد و ایرادات و ضعف‌های خود را برطرف کند.

هوش مصنوعی ابتدا نیاز به خالق دارد، اما از جایی به بعد دیگر نیازی ندارد و می تواند نیاز خودش را برطرف کند مانند اختراعی که کرده‌ام که در آن می‌شود اندازه ها را داد و هوش مصنوعی شروع به طراحی و نقشه کشیدن می کند.

برچسب ها: هوش مصنوعی برنامه نویسی گفتگو گزارش تحلیلی
ارسال نظر
آخرین اخبار